torsdag

trött på krångel och groll, skitsnack och svek... komplicerade människor är något jag får rysningar av, jag står inte ut.
varför kan man inte bara göra saker och ting på ett så enkelt och så smidigt sätt som möjligt? jag har svårt att förstå hur man kan växa upp, och gå vidare i livet med inställningen att allt ska vara till det bästa för sin egen del. att man oavsett vilket, bara kör sitt eget race.
vänskap handlar för mig om att ibland kunna offra sig för att göra någon annan glad.
men man tappar vänner på vägen och samtidigt vinner man nya, det är väl så livet går. människor utvecklas och ibland är man i slutändan för olika för att klara av att ha en givande relation, även om man trodde det skulle hålla för alltid.

känner att det nu är dags för mig att börja resa runt lite, uppleva lite nya kulturer och platser, växa lite som människa. jag kör en mjukstart och åker till thailand i januari, underbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0