kallt!

jag hatar den här kylan, att springa runt och frysa hela jäkla tiden. det är för kallt för att ha höstjacka men för varmt för vinterjackan...  jag är i stort behov av några nya och mysiga koftor!
avundas verkligen C som är i australien och njuter av värme och lite nytt folk, nya upplevelser och ja, jag kan bara förmoda att det inte är som sverige iaf! hade sjukt gärna velat dra iväg nu.
nu när hösten smyger sig på, likaså den där lilla ångesten man känner varje år då allt blir mörkt och trist.

läste metro för ett tag sen ang. ångest och den såkallade "generation y" som 80-talisterna tydligen kallas för. tydligen ska vi ha lättare för att drabbas av ångest och depression. ångest över saker som kanske inte egentligen behövs ha ångest över. att många söker hjälp för detta också, exempelvis efter att partnern gör slut etc.
enligt vem det nu än var som gjorde uttalandet i artikeln så skulle vi ha haft det så pass bra att vi inte har större problem än dessa "småsaker" , vem som nu har rätt att döma i det.

små problem för mig kanske är stora för dig, och detta bottnar väl sig i hur ens liv har sett ut, vilken generation man än tillhör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0